ATIF-ANDAL ... archive to the future
ATIF-ANDAL ... archive to the future
Menü
 
XXX
 
Első félév
 
Második félév
 
Harmadik félév
 
Negyedik félév
 
Egyéb segítségek
 
Szavazz!
Lezárt szavazások
 
A felnőttképzés nemzetközi szervezetei
A felnőttképzés nemzetközi szervezetei : Második konzultáció

Második konzultáció

  2008.04.30. 09:57

(2. óra anyaga!)

 

Felnőttképzés nemzetközi szervezetei (2. óra anyaga!)

 

 

UNESCO
Egyesült Nemzetek Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete
 
United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization

n      191 tagállama és 6 társult állama van

n      Magyarország: 1948. szeptember 14.

FUNKCIONÁLIS ANALFABÉTIZMUS

REJTETT NÉPESSÉG

 

létszámukat 3 tényező miatt nehéz meghatározni

 

n      1. földrajzilag nem lokalizálhatók

n      2. nem mérhető a terjedési üteme

n      3. tipológiai jellegű tényezők

Típusai:

n      funkcionális analfabéták

n      félig iskolázottak

n      teljesen analfabéták

FUNKCIONÁLIS ANALFABÉTIZMUS

REJTETT NÉPESSÉG

 

létszámukat 3 tényező miatt nehéz meghatározni

 

n      1. földrajzilag nem lokalizálhatók

n      2. nem mérhető a terjedési üteme

n      3. tipológiai jellegű tényezők

Képzések feladata:

n      írás-olvasás-számolás készsége

n      mindennapi életben szükséges ismeretek

n      munkájukhoz szükséges plusz ismeretek

Pótképzések:

n      életkor és élettapasztalat

n      első munkahely keresése vagy újra-beilleszkedés segítése

n      időskorúak speciális problémái

n      a legfiatalabbak különösen veszélyeztetettek

n      az emberek iskoláskori élményeikre ellenszenvvel gondolhatnak vissza

Felnőttképzés

n      Gyakorlat-centrikus

n      Foglalkoztatás-centrikus

 

   Cél:

   A megszerzett tudás eredménye: kompetencia

   (alkalmazható ismeretek, készségek, magatartás)

 

 

Felnőttképzés célja ma:

n      teljesebb emberi élethez jutás

 

n      humanisztikus oldalról közelítjük meg

 

 

Tanuláshoz való hozzáférés:

n      jól átlátható képzési rendszer

n      fizikailag is el tudja érni az intézményrendszert

n      anyagi hozzáférés

AZ ÍRÁSTUDATLANSÁG OKAI

n      az iskolarendszer a válogatásra és a kizárásra épül

n      a formális oktatást átlagos tanulókra tervezik

 

n      az írástudatlanság összefügg a szegénységgel is

 

n      dualista társadalom:

n      1. aki szakképzett, van munkája

n      → a hatalom részese és hordozója

n      2. a tanulatlanoknak nincs állandó munkahelyük

n      → nem részesülnek a hatalomból

A funkcionális analfabéta jellemzői:

n      szegénység

n      visszahúzódás, majd perifériára kerülés

n      hátrányos helyzet: munka, szabadidő, család

n      presztizs-hiány

n      társadalmi lemorzsolódás

n      az alapfokú oktatás tartalmának és módszereinek megváltoztatása

 

n      a tanár szerepének átértékelése

 

n      a foglalkoztatás-politika megváltoztatása

 

 

Oktatási rendszer átalakítása:

 

n     

n      gyakorlati megfontolások ösztönzik újratanulásra az embereket

n      a képzéshez és a foglalkoztatáshoz kapcsolódó műveltség-fejlesztés

 

   az oktatás feladata:

n      munkára előkészítő funkció

n      „túlélési technikák” elsajátíttatása

ALFABETIZÁCIÓS VILÁGKONGRESSZUS
1965. - TEHERÁN - IRÁN

 

n      A viták témakörei:

 

n      1. Világméretű harc az analfabetizmus leküzdéséért

n      2. Az alfabetizáció és a felnőttképzés kapcsolata

n      3. Az alfabetizáció és a fejlődés

 

végzettség-szakképzettség-műveltség  -------  gazdasági fejlettség

egyenesen arányos

 

 

Az írástudó fogalma

n      ismeretek és kompetenciák

n      saját csoportjában és tágabb közösségében való hatékony közreműködés

n      olvasásban, írásban és számolásban

n      képességek hasznosítása

n      saját fejlődés --- közösség fejlesztése

n      aktív részvétel saját országa életében

n       

PIERRE FURTER
AZ ANALFABÉTÁK NYOLC CSOPORTJA

n      1. Írásbeliséggel nem rendelkező népek

n      2. Olyan országok, ahol az írás csak a városokban terjedt el, az analfabétizmus falusi jelenség

n      3. Fejlődő társadalmak, országok

n      4. A társadalom tagjainak döntő többsége elvileg tud írni-olvasni

n      5. Olyan országok, ahol a gazdasági növekedés tempója hirtelen felgyorsul

n      6. Fejlett ipari országok (visszaesés jelensége)

n      7. A marginalizálódás kollektív jelenségei

n      8. A dolgozók európai migrációja

 

UNESCO                Jelentősebb napok

 

n      Szeptember 8.

Az írni-olvasni tudás nemzetközi napja - International Literacy Day

 

n      Október 5.

A tanárok nemzetközi napja - International Teachers' Day

 

n      1970.

Az oktatás nemzetközi éve - International Year of Education

 

n      1990.

Az írni-olvasni tudás nemzetközi éve - International Literacy Year

 

n      2003-2012.

Az írni-olvasni tudás ENSZ évtizede - United Nations Literacy Decade

 

STRATÉGIA

n      az oktatás mint alapvető jog előmozdítása

n      az oktatás minőségének javítása (tartalmak és módszerek)

n      az oktatás terén az újítás bátorítása, információcsere

 

 

 

Prioritások az oktatásban

n      Fő prioritás:

   mindenki számára biztosítandó

   alapfokú oktatás

 

 

n      Egyéb prioritás:

 középfokú oktatás (műszaki és szakmai oktatás és képzés)

 felsőfokú oktatás

 minőségi oktatás (oktatók képzése)

 

Stratégiai célok
(fejlődő országok)

n      nemek közötti egyenlőség

n      hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztatása

n      szakemberek képzése; oktatói státusz javítása, pályán maradás, munkakörülmények javítása

n      a képzés minőségének javítása az oktatók képzését végző intézményekben

n      oktatóértékelő rendszer

 

 

Stratégiai célok
(EU-tagállamok)

n      távoktatás, elektronikus tanulás és informatikai-kommunikációs technológiák

n      felsőoktatási akkreditáció és minőségbiztosítás

n      partnerekkel kidolgozott képzési modulok;

n      információs-kommunikációs technológiák (ICT)

n      a minőségi oktatási szolgáltatásokhoz való hozzáférés szélesítése

 

 

Oktatás Mindenkinek
Oktatási Világkonferencia
Dakar - 2000.

 

Afrika

n      legszegényebb kontinens

    (az afrikaiak 50%-a kevesebb, mint napi 1dollárból él)

n      itt a leggyorsabb a népességnövekedés

    (a városi népesség növekedése évi 3,5%)

n      itt a legmagasabb a mezőgazdaságból élők aránya

    (66%)

n      itt a legnagyobb a 25 évesnél fiatalabb lakosok aránya

    (71%)

n      itt a legalacsonyabb a megművelt területek aránya

    (kb. 6%)

n      itt a legmagasabb az analfabetizmus

    (a 15 évesnél idősebb lakosság körében 60%)

 

 

Célok

a.) a kora gyerekkortól kezdődő gondozás és oktatás

 

b.) 2015-re minden gyerek, mindenekelőtt a lányok, a hátrányos helyzetű és az etnikai kisebbségekhez tartozó gyerekek hozzáférjenek a képzéshez, ingyenesen

 

c.) valamennyi fiatal és felnőtt igénye szerinti képzésben részesüljön

 

d.) 2015-re ötven százalékos javulást elérni a felnőtt analfabétizmus visszaszorításában

 

e.) 2015-re elérni a nemek közti teljes egyenlőséget, a lányok egyenlő arányban részesüljenek jó minőségi alapoktatásban

 

f.) a minőségi oktatás valamennyi aspektusának javítása, különösen az élethez elengedhetetlen alapjártasságok terén.

 

A digitális megosztottság emberi dimenziói

n      Tanulmányok és kutatás támogatása

n      Igazságosabb információs társadalom létrehozása

n     

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Óra
 
XXX
 
Naptár
2022. November
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Ennyien voltunk itt
Indulás: 2006-11-29
 
Fontos lehet...
 
Névnapköszöntő
Ma Február 24. Hétfo, Mátyás napja van.

 
Ha bejön az oldal
 
Szórakozás
 
Milyen idő van ma?
Magyarország időjárása
A részletekért klikk a képre.
 
TAT TUAM ASI
 
Szótár

 

Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU