ATIF-ANDAL ... archive to the future
ATIF-ANDAL ... archive to the future
Menü
 
XXX
 
Első félév
 
Második félév
 
Harmadik félév
 
Negyedik félév
 
Egyéb segítségek
 
Szavazz!
Lezárt szavazások
 
Határrégiók képzése az EU-ban

HATÁRRÉGIÓK KÉPZÉSE AZ EURÓPAI UNIÓBAN

2000. Lisszaboni stratégia

Cél ---->

 

versenyképesség és

foglalkoztatottság

növelése

 

 

lisszaboni stratégia

Európa régiói váljanak a beruházások és a munka ösztönzésére alkalmas vonzó  helyszínné

 

Több és jobb munkahely teremtésére ösztönző vállalkozói környezet

élethosszig tartó tanulás

      foglalkoztatottság növelése

 

      az egyén szociális helyzetének javítása

 

      személyes fejlődés

szakképzési politika

Socrates

Leonardo da Vinci

programok összevonása

 

2007.

beépültek az új „Egész életen át tartó tanulás” programba (2007-2013)

„Egész életen át tartó tanulás” program

      http://www.tpf.hu/pages/content/index.php?page_id=597

 

      http://www.tpf.hu/pages/content/index.php?page_id=579

transznacionális képzések fontossága

támogatások

Intézmények - speciális helyzet

 

      adott képzési rendszerbe való bejutás eltérő volta

      egymással nehezen összehasonlítható végzettségek

      nyelvek különbözősége

      kulturális értékek különbözősége

      eltérő történelmi fejlődés

 

cél

-      Európa államai között meglévő

   gazdasági és kulturális korlátok

   megszüntetése

 

-      Határvidékek

   kulturális és mentális integrációja

Határokon átívelő
TÁRSADALMI KAPCSOLATOK RÉGEN

CSEREGYEREK-RENDSZER

A NYELVTANULÁS EGYIK LEGELTERJEDTEBB FORMÁJA

 

eredetileg értelmiségi szokás

 

            Csallóköz:      németek – szlovákok

            Gömör:           magyarok - szlovákok

kulturális különbségek
magyarok és németek között

kulturális különbségek magyarok és németek között

kulturális különbségek magyarok és németek között

kulturális különbségek magyarok és németek között

MAGYAR TÁRSADALOM

konzervatív jelleg - hagyományszerűség


     szabályozottság

     szertartásosság

     tekintélytisztelet

     közösségi szellem

A képzések formáinak és modelljeinek kategorizálása

      1. fok: a szomszédos állam felfedezése

      2. fok: a szomszédos állam, mint az egyéni és szakmai tevékenységek köre

      3. fok: határokon átnyúló projekt-együttműködések

      4. fok: intézményi kooperációk és határokon átnyúló képzési intézmények

1. fok: a szomszédos állam felfedezése

    A helyi képzési intézmények a szomszédos országba látogatásokat szerveznek,

    legtöbbször kulturális vagy szociális háttérrel

 

      Kapcsolatok egyoldalúsága

      A tevékenységek egy bizonyos eseményre vonatkoznak

      Az időtartam behatárolt

      Az érdeklődést a régió aktív személyiségei váltják ki

      Vagy a szomszéd államhoz fűződő személyes kapcsolatok

 

2. fok: a szomszédos állam, mint az egyéni és szakmai tevékenységek köre

    jellemzőek az olyan képzési ajánlatok, melyek egy határrégió speciális szükségleteiből adódnak

 

       nyelvi kurzusok

       szakmai képzés és továbbképzés

       általános képzés: tematikusan összeállított képzési rendezvények

 

      a képzési ajánlatok egyoldalúak

      hosszabb időtartam

3. fok: határokon átnyúló
projekt-együttműködések

      vegyes csoportok - vegyes tanári gárda

      intenzív és kölcsönös kapcsolat

      hosszabb időtartam

      egy projekt (nem tartós együttműködés)

      a csoportok kétnyelvűek

      mindkét ország munkaerőpiacán elfogadott végzettség

4. fok: intézményi kooperációk és határokon átnyúló képzési intézmények

      tartós intézményi kooperáció

      lehet önállóan alapított intézmény,

   amelyet közösen működtetnek

 

      speciális változat:

      a szomszédos államban leányvállalat vagy kihelyezett intézmény

A határokon átnyúló képzés modelljei és formái

A Torne-völgy felnőttképzése

svéd Nordkalotten - finn Lappföld

 

      A két ország

   legészakabbra

   fekvő tartományai

 

      A régió legnagyobb része

   az északi sarkkörtől

   északra terül el

A svédek 3 %-a lakik Nordkalottenben
A finnek 3,6 %-a Lappföldön

 

A FINN FELNŐTTOKTATÁS STRUKTÚRÁJA

      első szint: 7-16 év - iskolakötelezettség

      második szint: 3 év

      harmadik szint: a végzősök 60-65 %-át tudják befogadni

 

A FINN FELNŐTTOKTATÁS

      80-as évek: szakképzés

 

      90-es évek: technikumi iskolák

 

      gyakorlatorientált magasabb szintű képzés

      elméleti + gyakorlati képzés

      nyitott és távoktatási formák

      fenntartók: települések / magáncégek /  alapítványok

Az állam szerepe

      döntenek egy adott intézmény vezetőségéről

 

      a kereslet elegendő-e

 

      a pályázó rendelkezik-e megfelelő szakmai és gazdasági tartalékokkal az intézmény fenntartásához

 

      engedélyt adnak ki, mely autonómiát biztosít az intézménynek

 

      garantálják az intézmény állami támogatásának keretszámait

 

STRUKTÚRA

      Bentlakásos népfőiskolák

      Felnőttképző központok

      Kulturális szervezetek által irányított tanulóközpontok

      Nemzeti és regionális intézmények

      Nyári egyetemek

    •       Bentlakásos népfőiskolá

- Az első finn népfőiskola szervezés Kangasala (1889).

      Szövetségek és alapítványok (80)

      Független kategória (30) – GRUNTVIG-ISKOLÁK

      Keresztény háttér (40)

      Politikai pártok, szakszervezetek (10)

      3 intézmény: fogyatékosok képzése

 

      képzések ź-e szabad, egyéni érdeklődéshez kötődő tanulási program

      többi államilag elismert végezettséget ad

 

2. Felnőttképző központok
helyi képzőközpontok

 

      minden városban működik

      kínálat a helyi igényektől, adottságoktól  függ

      nyelvek, zene, iparművészet

      az oktatás esténként zajlik, hetente egyszer vagy kétszer

      tanulókörök

 

3. Kulturális szervezetek által irányított tanulóközpontok

      magánintézmények

      fele politikai párt vagy szakszervezet,

      másik fele független kormányzati szerv

 

 

4. Nemzeti és regionális intézmények

      bentlakásos

      egészségmegőrző- és sportcentrumok

 

 

5. Nyári egyetemek

      regionális szövetségek indítják

      kb. 50 helyszínen

 

statisztika

      a felnőtt korosztály több mint fele részt vesz valamilyen felnőttképzési formában (18-64 évesek)

      a nők aránya magasabb

      többség 30-64 korosztály

      évi 8 napot tanulnak átlagban

      kiemelkedő: információ-technológia, nyelvek, társadalom- és bölcsészettudományok

      lakosság fele szakmai képzésben is részt vesz

1. Alapfokú felnőttoktatás

      Törvény kötelezi a települési önkormányzatokat

      A 9 osztályos általános iskola tantervének megfelelően hirdetik meg a kurzusokat

      Célcsoportok: átlagtól elmaradó tudásszinttel rendelkezők és funkcionális analfabéták

      A svéd résztvevők itt kisebbséget alkotnak, főként bevándorlók

 

A SVÉD FELNŐTTOKTATÁS STRUKTÚRÁJA

a foglalkoztatási költségvetés ŕ

70 %-át fordítják a munkaerő képzésére és a munkahelyek teremtésére,

30 %-át munkanélküli segélyekre

 

átképzések rendszere ŕ

az átképzettek 70 %-a új, állandó munkahelyet talál hat hónapon belül

A svéd felnőttoktatás jellemzői

      Ingyenesség vagy alacsony tandíj

      Minden városi és megyei önkormányzatnak kötelessége felnőttoktatást szervezni

      általános jellegű és szakmai képzést nyújtó felnőttoktatási formák is

A svédek szerint a felnőttnevelés célja az, hogy kialakítsa azt a képességet a fiatal és időskorú népességben, hogy emelni tudja általános műveltségét, és aktívan részt vehessen a kulturális, társadalmi és politikai életben.

struktúra

      1. Alapfokú felnőttoktatás

      2. Helyhatóságok felnőttiskolái

      3. Népfőiskolák

      4. Tanulókörök

      5. Munkaerőpiaci képzés

2. Helyhatóságok felnőttiskolái

      Kimondottan felnőttekre szabott

      Általános tudásszintet emelő vagy szakmai képzést nyújtó

      A tanterv moduláris (variálható) felépítésű

      Átlagosan egy felnőtt két ilyen típusú kurzust végez egyszerre

 

    két nemzeti iskola, amelyeket azok vehetnek igénybe, akik a földrajzi távolság miatt nem tudják megoldani a helyhatósági iskolák látogatását

    ŕ intenzív, bentlakásos tanfolyamok

    ŕ levelező-távoktatási formák

3. Népfőiskolák

      Száz éves múlt

      Saját maguk döntenek tanítási módszereikről

      A tanárok és a diákok együttesen tervezik meg a munkát („kredit-rendszer”)

      Lakosság 20 %-a már végzett ilyen kurzust

4. Tanulókörök

      100 éves múlt

      Évente kb. 310 000 tanulókör két és fél millió résztvevővel (Svédország lakossága 8,8 millió)

      Évente 220 000 kulturális rendezvény 16 millió résztvevővel

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Óra
 
XXX
 
Naptár
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Ennyien voltunk itt
Indulás: 2006-11-29
 
Fontos lehet...
 
Névnapköszöntő

 
Ha bejön az oldal
 
Szórakozás
 
Milyen idő van ma?
Magyarország időjárása
A részletekért klikk a képre.
 
TAT TUAM ASI
 
Szótár

 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre