ZH-KÉRDÉSEK oktatás és kutatásmódszertanból
2006.12.05. 11:00
ZH-KÉRDÉSEK
OKTATÁS- ÉS KUTATÁSMÓDSZERTANBÓL
1. Ki és mikor alapította nemzeti könyvtárunkat?
2. Honnan származik s mit jelent a dokumentum fogalma?
3. Csoportosítsa a dokumentumokat publicitás, tartalom és forma szerint!
4. Mit értünk a könyvtárban tájékoztató apparátuson tágabb értelemben?
5. Mi a katalógusrendszer lényege?
6. Melyek a könyvtár saját állományát feldolgozó katalógusok?
7. Melyek egy könyv azonosításához szükséges adatok?
8. Mire jó a raktári jelzet?
9. Sorolja fel 5 szépirodalmi könyv raktári jelzetét! (Fiktív!)
10. Sorolja fel 5 szakirodalmi könyv raktári jelzetét! (Fiktív!)
11. Mi a Cutter-szám, s miből áll?
12. Mi az Egyetemes Tizedes Osztályozás lényege?
13. Sorolja fel az ETO tíz főosztályát?
14. Mit értünk kézi-, segéd- vagy referenszkönyvtáron?
15. Ismertesse a kézikönyvtárban található legjellemzőbb dokumentumtípusokat!
16. Mi a bibliográfia?
17. Mit jelentett régen és mit jelent ma a lexikon kifejezés? (Soroljon fel 3 lexikont.)
18. Mit jelentett régen és mit napjainkban az enciklopédia? (Soroljon fel 3 enciklopédiát.)
19. Sorolja fel a dolgozat sikerét meghatározó tartalmi szempontokat!
20. Hányféle kutatási célt ismer?
21. Mi a tiszta elméleti kutatás és mi a célja?
22. Mit jelent az alkalmazott kutatás?
23. Melyek a témaválasztást befolyásoló tényezők?
24. Sorolja fel a témaválasztás alapszabályait!
25. Ismertesse a kutatási terv időbeosztását!
26. Melyek a koncepció elkészítésének fő szempontjai?
27. Mit értünk elsődleges forrás alatt?
28. Mit tekintünk másodlagos forrásnak a kutatómunka során?
29. Mit értünk „szürke irodalom” alatt?
30. Sorolja fel az irodalomfeltárást megkönnyítő módszereket!
31. Mit értünk „szakirodalomlánc”-on?!
32. Mit jelent a „szerzőkövetés” módszere?
33. Milyen veszélyeket rejt magában az interneten történő információkeresés?
34. Mi a MOKKA- program, s mit kell tudni róla?
35. Melyek a cédulázás alapszabályai?
36. Milyen típusú jegyzékek készíthetők?
37. Mit értünk zárt, s mit nyitott kérdésen?
38. Mi a lényege az ellenőrző kérdésnek?
39. Milyen az önkitöltős kérdőív?
40. Minek kell szerepelnie a dolgozat vázlatában?
41. Mi szerepeljen a belső címlapon?
42. Mire kell ügyelnie a szöveg végső megfogalmazása során?
43. Ismertesse a dolgozat értékelésének szempontjait!
Győr, 2006. november 27.
Vermesné Pernesz Marianna
főiskolai adjunktus
|